Nå er det vanlige folk sin tur!

Stortingsvalg 2021 - Hordaland

Bilde av de 4 øverste stortingskandidatene i Hordaland

Arbeiderpartiet vil ha et trygt samfunn med små forskjeller og store muligheter for alle.

For Arbeiderpartiet er trygt arbeid til alle jobb nummer én. Som vestlendinger vet vi viktigheten av en aktiv stat som spiller på lag med industrien og seriøse bedrifter for å skape arbeidsplasser. Vi vil ha et arbeidsliv der heltid er regelen – ikke unntaket. Alle skal ha en rettferdig lønn å leve av, og alle skal ha en trygg pensjon den dagen vi går ut av arbeidslivet.

Arbeiderpartiet skal jobbe for å bygge en sterkere velferdsstat som stiller opp for alle – uavhengig hvor du bor eller størrelsen på lommeboken din. Vi vil ha en sterk offentlig skole for alle, ikke privatskoler for de få. Helsevesenet må være rustet til å møte fremtidens utfordringer, hvor ingen blir hengende etter. Vi vil ha en sterk velferdsstat som står opp mot sentralisering og privatisering.

Klimapolitikken må ikke føre til økte forskjeller. Norge trenger en rettferdig klimapolitikk som kutter utslipp og skaper jobber. Fremtidens arbeidsplasser skal bygges på skuldrene av dagens teknologi og næringer på Vestlandet. Vi trenger en stat som spiller på lag, ikke en som passivt står og ser på.

Rettferdighet kommer ikke av seg selv. Like muligheter og små forskjeller mellom folk skaper et trygt samfunn for alle.

Nå må det være vanlige folk sin tur.

Er du enig med Vestland Arbeidarparti om Nå er det vanlige folk sin tur!?

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker